Call-to-action, v skratke CTA, predstavuje marketingovú metódu, ktorá má za úlohu nasmerovať užívateľa tam, kam chcete. Dôležitý je však výsledok, tzv. konverzia (vyplnenie kontaktného formuláru, pridanie produktu do košíka, nákup produktu, registrácia, stiahnutie aplikácie, odoberanie newsletter a tak ďalej). To znamená, že každá stránka, alebo jej časť, by mala mať určitý cieľ.

Dôležitosť landing page
Landing page, alebo pristávacia stránka, je cieľová stránka, na ktorú sa užívateľ webu dostane. Tá by ho mala „podstrčiť“ k vykonaniu akcie, čiže kliknúť na CTA tlačidlo. Landing page by mala v prvom rade zaujať a neodradiť užívateľa od ďalšej akcie. Je to najdôležitejšia stránka, pretože práve tam sa užívateľ rozhodne, či bude pokračovať alebo sa rozhodne Váš web opustiť.

Málo je niekedy viac
Preplnená stránka pôsobí chaoticky. Preto vkladajte na Váš web len to potrebné, aby užívateľ vedel kam sa dostane po každom kliku. Používanie stručného a výstižného textu na CTA tlačidle môže byť rozhodujúce. Ak bude text preformulovaný, je veľmi malá šanca, že sa dočkáte vysneného kliku.

V jednoduchosti je krása
Dizajn zohráva veľkú úlohu. Preto povedzte svojemu web dizajnérovi, aby zbytočne neprekombinoval štýl celého webu a CTA tlačidiel. Pri načítaní stránky by si mal užívateľ ihneď vśimnúť čo kam patrí, a čo ktorý button reprezentuje. Aj to je dôležitý faktor pri získaní cieľovej konverzie.

Farebné kontrasty alebo koľko ľudí, toľko chutí
Ak sa chcete dočkať kliku, nestačí správne naformulovaný text tlačidla. Významnú rolu zohráva aj vhodne zvolený farebný kontrast. Samozrejme všetci sme iní, preto je dôležité skúšať a testovať rôzne farebné kombinácie. Nie vždy je náš tip správny a práve preto je dôležité sledovať reakcie návševníkov webu na rôzne variácie.

Umiestnenie tlačidla
Tlačidlo umiestnite vždy tam, kde si myslíte, že bude pôsobiť najvhodnejšie. Mal by byť po ruke tam, kde sa užívateľ webovej stránky rozhodne k akcii. Taktiež nezabudnite nechať okolo tlačidla voľný priestor. Vtedy lepšie vynikne a stane sa neprehliadnuteľným.

Chyby, ktorých by ste sa nemali dopustiť
Najpodstatnejšia chyba je samotné nevyužívanie takýchto možností. Existuje viacero situácií, kedy majitelia webových stránok vložili CTA na rôzne podstránky a zisky značne narástli. Ďalším nedostatkom, ktoré môžeme sledovať na weboch, je splývanie s obsahom stránky. Ako sme už spomínali, dbajte na vhodne zvolený farebný kotrast, ktorý prinúti užívateľa minimálne nazrieť na výzvu. Aj to môže byť rozhodujúcim faktorom a viesť k prekliku.

Call-to-action prvky predstavuje jednoduché riešenie a náklady na implementáciu sú minimálne. Preto všade kde ponúkate svoj produkt, službu alebo iné, zakomponujte CTA prvky a získajte cieľové konverzie. Aj my chceme prichádzať s inovatívnymi riešeniami a byť vždy čo najbližšie k našim zákazníkom.

Shares
Share This

Posuň ďalej

Zdieľaj tento príspevok a pomôž svojim priateľom byť stále FRESH !