Linkbuilding alebo získavanie spätných odkazov je sumárny pojem pre aktivity zamerané na získavanie spätných odkazov na vlastnú webovú stránku. Získavanie spätných odkazov je dôležitou súčasťou tzv. off-site SEO. Počet kvalitných spätných odkazov ovplyvňuje výsledné hodnotenie stránky spoločnosťou Google (Google PageRank) a následne pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania (SERP).“ Tak znie odborná definícia linkbuildingu.

Ako už v úvode bolo povedané, linkbuilding je získavanie spätných odkazov na Vašu webovú stránku. Čím viac týchto odkazov je dostupných na internete, tým viac ľudí, čiže potenciálnych zákazníkov, môže objaviť Váš web. Veľkú úlohu v linkbuildingu hrá samozrejme aj Google, ktorý ako gigant medzi prehliadačmi dokáže vďaka spätným odkazom úspešnejšie nájsť stránku a zvyšuje aj jej umiestnenie medzi všetkými nájdenými odkazmi.

Linkbuilding teda znamená jednoduchú cestu, ako zviditeľniť svoj web prostredníctvom webov iných. Ako na to? Skúste porozmýšľať, koľkí Vaši priatelia a známi pracujú v podobnom alebo príbuznom odvetví ako Vy. Pokiaľ nie ste konkurencia a Vaše produkty vhodne doplnia portfólio inej firmy, určite nájdete vhodných partnerov, ktorí Vás radi odporučia na svojich stránkach.

K lepšej predstave malý názorný príklad: Ste vlastníkom pneuservisu. Hľadajte teda firmy, ktoré sa nezaoberajú starostlivosťou o pneumatiky, ale auto je súčasťou ich každodenného fungovania. Poznáte vo svojom okolí dobrú predajňu nových „vozov“? Výborná voľba na spoluprácu. Človek, ktorý si kupuje nové auto predsa bude potrebovať „prezuť“. A čo takto kamarát, ktorý pracuje v autoumyvárke? Má webovku, kontakt s „hromadou“ ľudí a jeho odporúčanie môže niekomu práve padnúť vhod. Alebo máte super spomienky na svoje vodičské začiatky? Pokojne oslovte majiteľa autoškoly. Popri testovaní na webe si isto pár žiakov všimne odkaz na pneuservis, kde chodia ich prvé „kone pod kapotou“ J, teda ten Váš. Keď na oblátku ponúknete umiestniť link týchto Vašich známych na svoju webstránku, úspech sa určite dostaví.

Okrem jednoduchého bartrovho obchodu s linkovaním existujú aj ďalšie možnosti ako spropagovať svoj web a tým samozrejme firmu a jej produkty. Napríklad v oblasti cestovného ruchu sú veľmi populárne katalógy ubytovacích zariadení. Spoločnosť prevádzkujúca katalóg zabezpečí pútavý dizajn stránky, výbornú SEO optimalizáciu a tým aj návštevnosť portálu. Ubytovatelia tak za určený poplatok podľa balíka služieb  v katalógu môžu rozširovať obzory o svojom podnikaní aj týmto spôsobom.

Do tretice zakončíme linkbuilding veľmi vďačnou formou umiestňovania odkazov. Sú ňou sociálne siete. Veď na Facebooku, Twitteri či Google Plus sa denne „premelú“ tisícky užívateľov, ktorí môžu byť Vašimi zákazníkmi. Stačí len vytvoriť si na tej-ktorej sociálnej sieti stránku či komunitu a linkovať, komunikovať, umiestňovať.  Komunikácia s fanúšikmi a starostlivosť o aktuálne novinky totiž výrazne prispievajú k návštevnosti stránky a tým aj k vnímaniu umiestených odkazov. Osvedčením receptom na získanie popredných miest vo vyhľadávaní sú aj malé podporné SEO články, ktoré tiež môžete umiestniť na sociálnu sieť, prípadne na partnerské weby a vytvoriť tak Váš firemný miniblog.

Linkbuilding v kocke je vlastne internetová forma public relations. Cieľom public relations (styku s verejnosťou) je, aby sa čo najviac ľudí dozvedelo o Vás a hlavne dozvedelo sa o Vás v dobrom, čo znamená vytvorenie si dobrého mena. Cieľom linkbuildingu je lepšie postavenie Vášho webu vo vyhľadávačoch, čím sa zvýši jeho návštevnosť a zároveň aj Váš príjem za poskytované produkty alebo služby.

Shares
Share This

Posuň ďalej

Zdieľaj tento príspevok a pomôž svojim priateľom byť stále FRESH !